Embraer KC-390 na LKVO.

Add comments

KC390 03

(18.7.2016) Dnes proběhla další zajímavá klubová akce, tentokráte však ne na Ruzyni, ale na letišti ve Vodochodech (LKVO) . Už v sobotu 16. 7. 2016 v 15:00 zde totiž přistál vojenský nákladní letoun Embraer KC-390 , reg. PT-ZNF, výrobní číslo 001, brazilské armády (Força Aérea Brasileira), na jehož výrobě se podílí místní podnik Aero Vodochody. Hned, co jsme se dozvěděli o návštěvě tohoto letounu, došlo k oslovení letiště Vodochody. Po několika mailech a telefonátech se zástupci letiště,  jsme nakonec dostali možnost vyfotit si letadlo při jednom ze dvou pondělních demoletů . Sešli jsem se na parkovišti v 9:30 a chvíli poté nás letištní Transit odvezl na řídící věž, kde jsme strávili příjemné necelé 2 hodiny. Letadlo na svůj první let odstartovalo zhruba v 10:45 a po několika okruzích nad středními Čechami se vrátilo nad vodochodské letiště, kde provedlo nízký průlet na dráhou a po dalším oblouku úspěšně přistálo. Poté jsme se rozloučili, v podnikové prodejně nakoupili suvenýry v podobě nožů, visaček a plakátů a vydali se na cestu domů. Někteří ještě zůstali za plotem letiště a sledovali druhý demo-let, který byl naplánován na 14:00. Tímto děkujeme všem zainterosovaným pracovníkům letiště za jejich velice vstřícný přístup. (foto DHL)

KC390 01

 

KC390 05

KC390 10

Start z dráhy 28

KC390 12

 

KC390 14

Nízký průlet

—-

KC390 19

Přistání

Další foto od Martina

pt-znf 5

pt-znf 4

pt-znf 2

Trasa prvního demoletu (zdroj: Flightradar24.com)

mapa

Letadlo se na vodochodském letišti zastavilo při své cestě po Evropě. Přiletělo z aerosalonu ve Farnborough u Londýna. Česká republika je jedním jednou ze čtyř zemí, které se na projektu nového letadla podílejí, dále je to Brazílie, Argentina a Portugalsko. (vlajky těchto zemí jsou na trupi letadla) Odlet z Farnborough pro nás nafotil očitý svědek Robert Škrinár.

13719528_1042388349177168_2004618827036677662_o

13719622_1042388342510502_5948177388345255146_o

Už sobotní přílet jsme bědlivě sledovali. Byl naplánován na 11. hodinu dopolední, nakonec byl ale opožděn o 4 hodiny a přistál krátce po 15. hodině. Předtím provedl manévr, kterému by se snad dalo říci nízký průlet nebo spíše go-around. Někteří tento čas trávili u plotu, jiní čekali u klidu u kávičky a dortů na zahradě. Celkem se na různých místech v okolí vodochodského letiště sešlo odhadem na 50 lidí. (foto ze soboty IEG)

13692775_959126630866576_4063034062386021182_o(1)

13708436_959126727533233_2331692819557198459_o

13710427_959126900866549_4547215126642231688_o

13680252_959126957533210_1854913089972783857_o

13698175_959127104199862_6565976065862224526_o

13724845_959127027533203_9120967676172707957_o   13641211_959126297533276_625363309703185404_o

Druhý dnešní demolet sledoval a fotky poslal IEG

Brazil Air Force PT-ZNF Embraer KC-390 cn.39000001 - LKVO160718 (12)

Brazil Air Force PT-ZNF Embraer KC-390 cn.39000001 - LKVO160718 (19)

Brazil Air Force PT-ZNF Embraer KC-390 cn.39000001 - LKVO160718 (26)

Brazil Air Force PT-ZNF Embraer KC-390 cn.39000001 - LKVO160718 (40)

Brazil Air Force PT-ZNF Embraer KC-390 cn.39000001 - LKVO160718 (45)

A vše ještě jednou, tentokrát objektivem Františka Vykysalého

DSC_2765

DSC_2791

DSC_2798

DSC_2811

DSC_2815

DSC_2843

V Aeru se vyrábí náběžná hranu křídla, ale Aero je kromě toho ještě zodpovědné za výrobu všech dveří, nákladní rampy a zadní části trupu. Ta je největší strukturální částí letounu vyrobenou v České republice. Skoro na den před dvěma roky (23. 7. 2014) byly právě tyto díly naloženy na pražské Ruzyni do přepravního letadla An-124 Ruslan o odvezeny do Brazílie. (foto: R)

IMG_6940

IMG_6948

IMG_6936

 

A na závěr několik takticko-technických dat :

Embraer KC-390 je dvoumotorové vojenské transportní letadlo střední velikosti s proudovým pohonem vyvíjené brazilským leteckým výrobcem Embraer. Je určen pro zásobování armády či velké vojenské a humanitární operace, po úpravě může sloužit rovněž pro tankování za letu.

Délka: 33,91 m

Rozpětí: 35,06 m

Výška: 10,26 m

Užitečné zatížení: 26,3 t

Maximální vzletová hmotnost: 81 t

Pohonná jednotka: 2× dvouproudový motor IAE V2500-E-5, každý o tahu 139,4 kN

Cestovní rychlost: 0,8 Machu (850 km/h)

Dolet: 4 815 km s nákladem 13,335 kg

Dolet s plným zatížením: 2 593 km

Přeletový dolet: 6,019 km

Dostup: 10 973 m

Posádka: 2

Kapacita (ososbní): 80 cestujících nebo 64 parašutistů nebo 74 zraněných s dvěma ošetřovateli

Kapacita (nákladní): 6 palet (68″ X 108″) nebo 3 vozidla Humvee nebo 1 obrněný transportér LAV-25 nebo 1 vrtulník Blackhawk

 

Plakát KC390, 70×70 cm, v podnikové prodejně Aera Vodochody za pouhých 20 Kč.

yourfile

 

 

Červenec 18th 2016 Nezařazené

Comments are closed.