Od svítání do soumraku. (Frankfurt, září 2016)

Add comments

morning-fraSlunečné počasí a jasně modrá obloha mnoha po sobě jdoucích zářijových dnů vyloženě lákala k cestě do Frankfurtu. Podařilo se mi také zjistit, že se kolem páté hodiny ráno ani ve Frankfurtu žádný spotter nevyskytuje. A to proto, že se mi podařilo přejet cestu z Prahy až k letišti v extrémně krátkém čase díky prakticky nulovému provozu v noci ze soboty na neděli. Příjemné bylo, že jsem v Zeppelinheimu zaparkoval hned u závory na cestě k vyhlídce, naopak nepotěšila ale absolutní tma. Nicméně, letadla už přilétala (ve směru drah 25) a přistávala. Chvíli jsem se díval na tmavé siluety strojů a kužely světel, nakonec jsem ale neodolal a zkoušel vytáhnout z fotoaparátu a objektivů nemožné. Díky tomu vzniklo pár fotografií, které samozřejmě po technické stránce nejsou dokonalé, ale mají nezaměnitelnou atmosféru. Podíval jsem se také k vystaveným letadlům C-54 Skymaster “Rosinenbomber“ a C-47 “The Berlin Train“ pod vyhlídkou.

C-47 “The Berlin Train“

C-54 Skymaster “Rosinenbomber“

Pak jsem ale spěchal zpátky a záhy se nad lesem objevila silueta A380 Lufthansy, kterou následoval B777 Cathay Pacificu (B-KPH), dále A350 Qataru (A7-ALD), A380 Singapore Airlines a B787 ANA. Když se obloha na východě začala trochu prosvětlovat, začínaly první ranní přetahy od terminálů na odstavnou plochu, první byl B777 Ethiopian Airlines (ET-ANQ), následován B787 Vietnam Arilines (VN-A862), B777 Thai Airways (HS-TKN) a dalšími. Během pár okamžiků se objevily první paprsky slunce, a s nimi v pozadí jsem pak ulovil A330 Sri Lankan, několik dalších wide-body Lufthansy, A330 Namibie, A330 Etihadu a další a další stroje. Pokračovaly také další přetahy, tentokrát zase opačným směrem – k terminálu. Od cargo centra se dal do pohybu nákladní B747 společnosti CargoLogic Air (G-CLAA) a pojížděl přímo před objektivem ke startu z 25L.

morning-singa

morning-lufthansa-3

morning-lufthansa-2

morning-cathay

 

Od šesté hodiny ranní začali přicházet další fotografové a zaujali místa na vyhlídce. Mým hlavním cílem bylo ulovit pěkné fotky A350 Qatar, která mi ve sbírce chyběla. Naštěstí měl letoun toho dne dvě rotace a dopolední druhý přílet se povedl – stroj sedal na 25L, takže byl téměř na dosah. Aby nebyly snímky a pohledy jednotvárné, nastal odpoledne přesun ke dráze 18, kde se podařilo vyfotografovat B787 ranního Vietnamu, A350 Qataru, B777 Thai ale také třeba B777 Aero Logicu nebo emirátské A380. Před koncem prvního dne následoval ještě krátký přesun k dráze 25R, kde je postavena spotterská tribuna, odkud bylo možné vidět přistání B777 Aero Logicu, B787 Lan (CC-BGI). Poté už ale zvítězila únava, slunce začínalo zapadat a tak nastal čas k přesunu na hotel.

000187

000161

000183

000189

qatar-a7-ald

000169

Celá mise do Frankfurtu trvala tentokrát necelé tři dny, přičemž následující dva dny byl provoz otočený a stroje přistávaly ve směru drah 07, takže se naskytly nové pohledy na přistávající i startující stroje. V porovnání s loňským rokem jsem zaznamenal daleko více nových strojů, zejména hojné návštěvy B787, nové B747, A380 a samozřejmě A350. Naopak scházela A380 Thai, nebo A380 Korean, ale o tom to je, pokaždé člověk vidí něco jiného a Frankfurt tak zkrátka nikdy neomrzí.

qatar-a7-alb

lufthansa-d-abyt-01

000195

000164

000172

Text a foto: © 2016, David Hloušek – Aviatic

Říjen 12th 2016 Nezařazené

Comments are closed.